POLITYKA PRYWATNOŚCI I COOKIES
Informacje ogólne
Niniejsza strona internetowa działająca w domenie https://www.pce.pl/ (dalej łącznie: „Portal”) jest obsługiwana przez PCE Polska sp. z o.o., ul. Podwalna 8a, 58-200 Dzierżoniów (dalej: „Spółka”).
Polityka Prywatności określa zasady:
- przetwarzania danych osobowych przez Spółkę,
- przechowywania informacji o użytkownikach na serwerze Spółki w formie logów,
- przechowywania i dostępu do informacji na urządzeniach użytkowników za pomocą plików cookies, tzw. ciasteczek.
Za pośrednictwem Portalu mogą być pozyskiwane dane osobowe od użytkowników m.in. w następujący sposób:
- poprzez dobrowolnie podawane informacje w formularzach (w tym m.in. kontaktowych),
- poprzez zapisywanie logów serwera www przez Spółkę.
Zasady przetwarzania danych osobowych
Szanując prawo do prywatności, osób których dane zostały pozyskane przez Spółkę w zw. z prowadzoną przez spółkę działalnością gospodarczą, informujemy, że dane te przetwarza są zgodnie z krajowymi i europejskimi przepisami prawa oraz w warunkach zapewaniających ich bezpieczeństwo.
Chcąc zapewnić transparentność realizowanych przez siebie procesów przetwarzania Spółki przedstawia zasady ochrony danych osobowych, ustanowione na gruncie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „RODO”):
- Administratorem danych osobowych jest PCE Polska sp. z o.o., ul. Podwalna 8a, 58-200 Dzierżoniów;
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Z Inspektorem można skontaktować się poprzez e-mail lub listownie na adres Spółki w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych.
- Administrator w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej przetwarza dane osobowe w następujących celach zależnych od określonego stanu faktycznego:
Cel przetwarzania |
Podstawa prawna oraz okres przechowywania danych |
Jeżeli kontaktujesz się z nami – obsługa korespondencji i zapytań kontrahentów i osób niebędących kontrahentami, w tym w ramach poprzez korespondencję mailową i formularzy kontaktowych dostępnych na Portalu. |
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO jako realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na udzielanie odpowiedzi na zgłoszenia i zapytania. Dane osobowe będą przechowywane przez czas przygotowania i udzielenia odpowiedzi adresatom wiadomości. Nie dłużej jednak niż przez okres 3 lat. |
Jeżeli zawarłeś z nami umowę lub przygotowujesz się do jej zawarcia – zawarcie i wykonanie umowy z klientem lub kontrahentem. |
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy. Dane osobowe będą przechowywane przez czas trwania umowy, a po zakończeniu jej obowiązywania do czasu upływu terminów roszczeń z niej wynikających, co do zasady 3 lata, maksymalnie 6 lat. |
Jeżeli jesteś pracownikiem, współpracownikiem naszego kontrahenta lub dostawcy i Twoje dane zostały nam udostępnione w związku z wykonywaniem umowy. |
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO jako realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na obsłudze umowy. Źródłem pozyskania danych jest wówczas Twój pracodawca. Dane osobowe będą przechowywane przez czas trwania umowy, a po zakończeniu jej obowiązywania do czasu upływu terminów roszczeń z niej wynikających, co do zasady 3 lata, maksymalnie 6 lat. |
Jeżeli chcesz złożyć reklamację albo zgłosić szkodę wyrządzoną przez produkt. |
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy. Dane osobowe będą przechowywane są przez 1 rok po terminie upływu rękojmi lub rozliczeniu reklamacji, a w razie wejścia w spór do czasu przedawnienia roszczeń. |
Jeżeli jesteś kandydatką / kandydatem do pracy i odpowiadasz na nasze ogłoszenie rekrutacyjne. |
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO – realizacja obowiązku prawnego ciążącego na pracodawcy jako administratorze danych osobowych. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO – Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w zakresie wykraczającym poza regulacje Kodeksu Pracy. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od czasu zakończenia procesu rekrutacji rozumianego jako podpisanie umowy z jednym z kandydatów, chyba że wyrażono zgodę na przetwarzanie danych do celów przyszłych rekrutacji – wówczas okres ten będzie wynosił 1 rok od momentu zakończenia roku, w którym przekazane zostały dokumenty aplikacyjne. Więcej na ten temat znajdziesz każdorazowo w treści ogłoszenia o pracę. |
Jeżeli jesteś studentem i starasz się u nas o staż. |
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy. Dane osobowe będą przechowywane przez czas trwania umowy, a po zakończeniu jej obowiązywania do czasu upływu terminów roszczeń z niej wynikających, co do zasady 3 lata, maksymalnie 6 lat. |
Jeżeli jesteś naszym pracownikiem albo współpracownikiem. |
1. podejmowania działań na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy o pracę oraz w celu jej wykonania (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); 2. wypełnienia obowiązków prawnych związanych z prowadzeniem dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz prowadzeniem akt osobowych, dokumentacji płacowej pracowników i obowiązkowymi szkoleniami pracowników (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 94 ust. 9a ustawy Kodeks pracy); 3. prowadzenia dokumentacji dotyczącej przeprowadzania oceny pracy pracowników, ocen dotyczących możliwości rozwoju pracowników, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO); 4. ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami związanymi z łączącą Panią/Pana z Administratorem umową o pracę, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO); 5. zapewnienia bezpieczeństwa fizycznego w postaci wydania Karty Systemu Kontroli Dostępu do pomieszczeń oraz monitoringu czasu pracy, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO); 6. organizowania szkoleń pracowniczych, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO); 7. monitoringu wizyjnego na terenie Administratora – stosowanego przez Administratora w celu ochrony informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, ochrony mienia Administratora, zapobiegania działaniom szkodzącym Administratorowi, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 222 Kodeksu Pracy); 8. wypełnienia obowiązków prawnych i wykonywania szczególnych praw przez Administratora lub Panią/Pana w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej wynikających z uczestnictwa w Zakładowym Funduszu Świadczeń Socjalnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO, art. 9 ust. 2 lit. b RODO w związku z przepisami ustawy o Zakładowym Funduszu Świadczeń Socjalnych); 9. wypełnienia obowiązków prawnych wynikających z uczestnictwa w Pracowniczych Planach Kapitałowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z przepisami ustawy o Pracowniczych Planach Kapitałowych); 10. kontaktu z pracownikiem w celach służbowych za pośrednictwem jego prywatnych danych kontaktowych (e-mail lub numer telefonu) w oparciu o jego dobrowolną zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO); 11. wypełnienia obowiązków prawnych w zakresie badania trzeźwości w celu zapewnienia ochrony życia i zdrowia pracowników lub innych osób lub ochrony mienia (art. 6 ust. 1 lit. c RODO, art. 6 ust. 1 lit. f RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO w związku z przepisami Kodeksu pracy). Zgodnie z obowiązującymi przepisami zobowiązującymi do archiwizowania dokumentów z zakresu prawa pracy, tj. akta osobowe przez lat 50, w niektórych przypadkach przez lat 10. 10-letni okres przechowywania dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracownika, będzie stosowany dla wszystkich pracowników zatrudnionych po 1 stycznia 2019 r. W przypadku pracowników zatrudnionych w okresie po dniu 31 grudnia 1998 r. a przed dniem 1 stycznia 2019 r. dokumentacja związana ze stosunkiem pracy oraz akta osobowe pracownika będą przechowywane przez okres 50 lat od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy. W przypadku umów cywilnoprawnych umowy te będą przechowywane do czasu upływu terminów przedawnienia wynikających z nich roszczeń. Wizerunek administrator wykorzystuje jedynie na podstawie zgody pracownika/współpracownika. |
Jeżeli odwiedzasz nasze social media, wchodzisz z nami w interakcje np. poprzez wysłanie wiadomości czy pozostawienie komentarza. |
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO jako realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na komunikacji z użytkownikami portali społecznościowych. Dane osobowe będą przechowywane przez czas obserwowania naszych portali społecznościowych, a w przypadku zadania pytania – przez czas udzielenia odpowiedzi, a następnie do momentu przedawnienia roszczeń. |
Jeżeli prowadzimy spór albo egzekwujemy należności. |
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO jako realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na dochodzeniu lub obronie przed roszczeniami. Dane osobowe będą przechowywane przez czas trwania postępowań w zakresie dochodzonych roszczeń tj. do czasu ich prawomocnego zakończenia, a w przypadku postępowań egzekucyjnych do czasu ostatecznego zaspokojenia dochodzonych roszczeń. |
Jeżeli wchodzisz na nasz teren tj. kontrola dostępu, w tym monitoring na terenie administratora danych w celach podniesienia bezpieczeństwa osób przebywających na tym terenie i ochrony mienia oraz zachowania tajemnicy informacji. |
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 22 (2) i (3) kp jako realizacja prawa pracodawcy polegającego na prowadzeniu kontroli dostępu dla osób przebywający na terenie Administratora. Nagrania obrazu przetwarzane są wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane, i przechowywane przez okres nieprzekraczający 14 dni od dnia nagrania, chyba że nagranie stanowi dowód w postępowaniu, wówczas do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. |
Jeżeli otrzymujesz od nas informacje handlowe, w tym w celach marketingowych. |
Art. 6 ust. 1 lit. a RODO/art. 398 PKE – Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych dotyczy celu w postaci przekazywania informacji handlowych. Dane osobowe będą przechowywane do czasu wycofania zgody lub ustania celu. |
Jeżeli bierzesz udział w konkursach i akcjach promocyjnych, a także w organizowanych przez nas eventach. |
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO jako realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na prowadzeniu konkursów i akcji promocyjnych, a także organizacja eventów. Art. 6 ust. 1 lit. c RODO w przypadku konkursów i promocji, które podlegają rozliczeniom podatkowym. Dane osobowe będą przechowywane do czasu wniesienia sprzeciwu. W zakresie realizacji obowiązków prawnych – 6 lat. |
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych, a więc podmiotom, którym Spółka może przekazywać dane osobowe, mogą być:
- organy państwowe lub inne podmioty upoważnione do dostępu do danych w zakresie i celu określonym w przepisach szczególnych,
- Poczta Polska oraz firmy kurierskie,
- banki w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,
- kancelarie prawne,
- podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi wspierające jego funkcjonowanie w zakresie świadczonych usług tj. m.in. dostawcy usług IT, podmioty audytujące, podmioty świadczące usługi księgowe, podmioty świadczące usługi, wspierające proces rekrutacji, podmioty świadczące usługi marketingowe – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy powierzenia i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora,
Każdej osobie, której danę są przetwarzane w sytuacjach przewidzianych prawem przysługują następujące prawa:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
- prawo do usunięcia danych osobowych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
- prawo do przenoszenia danych,
- prawo wniesienia sprzeciwu,
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych, przy czym cofnięcie to nie ma wpływu na przetwarzanie przed terminem cofnięcia.
Każdej osobie, której danę są przetwarzane w sytuacjach przewidzianych prawem przysługują również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej informacji na temat wniesienia skargi znajduje się pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/p/skargi.
Administrator nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy.
Podanie danych osobowych jest generalnie dobrowolne jednak niezbędne do m.in.: uzyskania odpowiedzi na przesłane do Administratora pytanie, zawarcia i realizacji umowy z Administratorem, otrzymywania materiałów od Administratora i braniu udziału w wydarzeniach. Obowiązek przetwarzania danych przez Administratora jest wymogiem ustawowym w przypadku procesów rekrutacyjnych i zatrudnienia.
Logi serwera
Informacje o niektórych działaniach na Portalu są zapisywane w postaci logów na serwerze Spółki. Dane zbierane w ten sposób wykorzystywane są jedynie w celu administrowania Portalem.
Dane zebrane w sposób opisany w niniejszym rozdziale nie pozwalają na identyfikację określonych osób.
Przeglądane treści identyfikowane są za pomocą adresów URL. Dopuszcza się również możliwość zapisu informacji o przeglądarce użytkownika, adresie IP oraz dacie i godzinie wejścia.
Pliki cookies
Szanujemy Twoją prywatność.
Portal korzysta z plików cookies. Szczegóły o używanych przez nas plikach cookies oraz zasadach ich używania znajdziesz poniżej.
Forte przykłada dużą wagę do kwestii związanych z bezpieczeństwem i ochroną danych osobowych. Na naszym Portalu wykorzystujemy technologię, która pozwala nam w sposób bezpieczny zbierać informacje w celu ulepszenia naszych produktów oraz poprawy wydajności naszych witryn. Zebrane pliki cookies umożliwiają m.in. zapamiętanie Twoich działań i preferencji, dzięki czemu nie musisz ich ponownie wprowadzać, gdy odwiedzasz nasze strony. Wykorzystujemy pliki cookies do różnych celów, dlatego zachęcamy do zapoznania się z poniższymi informacjami dot. zasad wykorzystywania plików cookies.
Co to są pliki cookies? Jak nimi zarządzać?
Pliki cookies są to dane informatyczne (niewielkie pliki tekstowe) zapisywane i przechowywane przez przeglądarkę internetową na Twoim urządzeniu. Pliki cookies spełniają wiele różnych funkcji, takich jak możliwość zapamiętywania Twoich preferencji, poprawę jakości korzystania ze strony internetowej oraz pomoc w oferowaniu najlepszych produktów.
Korzystamy z dwóch rodzajów plików cookies:
- sesyjnych – plików tymczasowych, które przechowywane są w Twoim urządzeniu do czasu zamknięcia strony internetowej;
- stałych – plików, które pozostają na Twoim urządzeniu po zamknięciu przeglądarki internetowej przez wskazane poniżej okresy.
Wchodząc na nasz Portal automatycznie instalowane są tylko pliki cookies niezbędne.
Do zainstalowania plików reszty plików cookies potrzebujemy Twojej uprzedniej zgody. W dowolnym momencie możesz zmienić swoje preferencje plików cookies zmieniając ustawienia wykorzystywanej przeglądarki internetowej lub za pośrednictwem specjalnego panelu.
Ustawienia preferencji plików cookies:
Mozilla Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/blokowanie-ciasteczek
Google Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
Microsoft Edge: http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows-vista/block-or-allow-cookies
Opera: http://help.opera.com/Linux/9.22/pl/cookies.html
Safari: http://support.apple.com/kb/ph5042
Ponadto możesz zmienić swoje preferencje plików cookies z poziomu naszej strony internetowej klikając w zakładkę „Ustawienia plików cookies”.
Jakie rodzaje plików cookies wykorzystujemy?
Stosowane przez nas pliki cookies są bezpieczne dla Twojego urządzenia. Za pośrednictwem tych plików nie jest możliwe przedostanie się do urządzeń użytkowników wirusów, innego niechcianego lub złośliwego oprogramowania.
Niezbędne
Niezbędne pliki cookie przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.
Serwis |
Nazwa pliku cookie |
Cel |
Data ważności |
Rodzaj |
|
|
PHPSESSID |
Identyfikuje unikalną sesję użytkownika podczas jego aktywności na stronie |
Do końca sesji |
HTTP-Cookie |
|||
_GRECAPTCHA |
Zapewnia bezpieczeństwo poprzez ochronę strony przed botami za pomocą usługi Google reCAPTCHA. |
6 miesięcy |
HTTP-Cookie |
|
||
icwp-wpsf-notbot |
Chroni stronę przed botami i nadużyciami, wykrywając potencjalne zautomatyzowane działania na stronie. |
Do zakończenia sesji |
HTTP-Cookie |
|
||
Preferencje
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie zapamiętanie informacji, które zmieniają wygląd lub funkcjonowanie strony, np. preferowany język lub region, w którym znajduje się użytkownik.
Serwis |
Nazwa pliku cookie |
Cel |
Data ważności |
Rodzaj |
youtube.com |
VISITOR_PRIVACY_METADATA |
Zarządza preferencjami prywatności użytkownika odnośnie filmów z YouTube. |
6 miesięcy |
HTTP-Cookie |
menu_shown |
Zapisuje, czy menu zostało rozwinięte przez użytkownika, co wpływa na układ i wyświetlanie treści na stronie. |
Do zakończenia sesji |
HTTP-Cookie |
|
wp-wpml_current_language |
Zapisuje preferencje językowe użytkownika na stronie internetowej, umożliwiając automatyczne wyświetlanie treści w wybranym języku przy kolejnych wizytach. |
1 dzień |
HTTP-Cookie |
Statystyka
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.
Serwis |
Nazwa pliku cookie |
Cel |
Data ważności |
Rodzaj |
youtube.com |
YSC |
Używany do śledzenia sesji użytkownika podczas oglądania filmów w celu analizy statystyk wideo. |
Do zakończenia sesji |
HTTP-Cookie |
youtube.com |
VISITOR_INFO1_LIVE |
Służy do szacowania przepustowości użytkownika w celu optymalizacji jakości filmów odtwarzanych na YouTube. |
6 miesięcy |
HTTP-Cookie |
pce.pl |
_ga_43CKJPRDFN |
Używany przez Google Analytics do śledzenia interakcji użytkowników na stronie internetowej w celach statystycznych. |
2 lata |
HTTP-Cookie |
pce.pl |
_ga |
Identyfikator używany przez Google Analytics do rozróżniania użytkowników i analizy ruchu na stronie w celach statystycznych. |
2 lata |
HTTP-Cookie |
Data ostatniej aktualizacji: 31.12.2024 r.